Google Marketing Platform

zář 17 2019

Google poskytuje celou řadu online služeb, které mají svou vlastní správu uživatelů. Protože každá z těchto služeb také umožňuje, aby byl uživatel členem více účtů zároveň, je udržení plné kontroly nad oprávněními často až překvapivě časově náročná činnost, která při komunikaci s novými klienty může zabrat řádově i hodiny času.

Co to je Google Marketing Platform (GMP)

Google Marketing Platform (GMP) je nástroj, který má veškerou tuto režii zjednodušit. V GMP vytváříte tzv. Organizaci, do níž lze importovat účty z dalších nástrojů od Google, konkrétně:

  • Ads
  • Analytics
  • Data Studio
  • Optimize
  • Surveys
  • Tag Manager
  • 360 varianty výše zmíněných.

Rozhodli jsme se proto GMP nasadit jako pokus ve WebMedea a otestovat jeho užitečnost.

Co GMP umožňuje

Od prvního pohledu je GMP nástroj vhodný pro větší firmy, kde již nestačí mít jeden firemní "gmail". Výhody lze shrnout v následujících bodech:

  • Jednotná správa uživatelů napříč Ads, Analytics, atd...
  • Sjednocení informací o firmě využívaných v jednotlivých účtech, např. fakturace, GDPR zodpovědná osoba, apod.
  • Možnost definovat uživatelské role a jejich oprávnění místo nastavování práv každému jednomu uživateli.

Přidání účtu z jakéhokoliv produktu Google pod GMP Vám znemožní kontrolovat uživatelská oprávnění a měnit výše zmíněné údaje přímo v této službě. Důsledky toho jsou až překvapivě nepříjemné pokud spolupracujete s externisty nebo agenturami. Konkrétně:

  • Všechny Manager účty v Google Ads jsou od Vás odpojeny a nejdou znovu spárovat. Přístup ke Google Ads už jde přidělovat jen jako standardnímů uživateli. To je velmi nepříjemné, protože tímto způsobem může být každý připojen maximálně k pěti Google Ads účtům.
  • Tím, že agentura přijde o Google Ads Manager account, ztrácí také schopnost přidělovat přístup k Vašemu účtu svým zaměstnancům. Museli by na to být administrátorem celé vaší organizace v GMP.

Shrnutí

Pokud pracujete ve velké organizaci, která řeší veškerý marketing a datovou analytiku interně, je pro Vás GMP vhodný nástroj. Jinak platformu raději nepoužívejte. Služba vytváří jen zbytečnou komunikaci a ztěžuje práci, neboť přidává další úroveň složitosti do již komplikovaných online nástrojů. Přitom by stačilo funkčně málo, aby byl nástroj opravdu užitečný. Přitom inspiraci lze hledat například ve Facebook Business Manageru, kde přidělením oprávnění do externí firmy umožňujete, aby ho zaměstnancům postoupila podle vlastního uvážení.

Pozor si také dejte na agentury, kteří vaše účty přidají do své organizace v GMP. Stáváte se totiž jejich rukojmími: svůj účet a data nikdy neodpojíte bez jejich souhlasu a zároveň nikdy nebudete sami schopni přidělit přístup jiné firmě.