Jak nastavit dynamický remarketing, když dodavatel nenastavil kód

srp 19 2017

Dynamický remarketing (DR) od Google vyžaduje, aby na e-shopu byl vložen kód obohacený o informace o právě prohlíženém produktu. Co ale dělat, když webmaster kód nenasadil a podle všech předpokladů v nejbližší době nenasadí? Vy ale potřebujete spustit kampaň co nejdříve. Pokud používáte Google Tag Manager (GTM), řešení existuje.

Jaká data potřebujeme

Podle nápovědy je nutno nastavit proměnnou ecomm_prodid, její obsah musí odpovídat ID produktu v Google Shopping feedu. Přestože jako povinná je uvedena pouze proměnná ecomm_prodid, Google AdWords vám bude nadávat a zobrazovat varování pokud nepřidáte i další dvě - ecomm_totalvalue a ecomm_pagetype.

Jak data získáme z webu

Data z e-shopu můžeme do GTM dostat jednoduše pomocí proměnné typu Vlastní kód JavaScript. Tento typ nám umožní spustit vlastní funkci definovanou v GTM a do proměnné uložit její návratovou hodnotu. Tímto způsobem můžeme parsovat obsah stránek.

Pro vytěžení ID produktů můžeme použít například funkci evaluate(), která nám dovolí rychle najít příslušný HTML element pomocí XPath:

function() {
  var element = document.evaluate("//div[@id='productHeader']/td[@class='value']", document, null, XPathResult.ORDERED_NODE_SNAPSHOT_TYPE, null).snapshotItem(0);
  if (element != undefined) {
    var ecomm_prodid = element.innerHTML.trim();
    return ecomm_prodid;
  } else {
    return null;
  }
}

Odladit správný XPath lze testováním na stránce v debug konzoli prohlížeče (většinou dostupné pod F12). Obdobným způsobem jako ecomm_prodid můžeme získat i ecomm_totalvalue.

Jak data dostat do AdWords

Do Google AdWords lze obsah proměnných dostat již jednoduše - buď přímo přes Google AdWords Remarketing tag nebo pomocí vlastních dimenzí proměnné typu Nastavení Google Analytics.